Shoes: VANS


De één vindt ze geweldig, de ander haat ze. De één vindt ze super tof en de ander vindt het alternatief en gothic-achtig. Ik heb het over Vans. Vans zijn van origine schoenen die gedragen werden in de skate scene (echt alternatief dus, niks mis mee overigens), maar tegenwoordig zie je er bijna iedereen op lopen.

Ik vind ze leuk, die Vans. Sommige mensen zeggen dat je de Vans niet goed kunt combineren, maar ik denk juist van wel! De schoenen staan bij heel veel dingen erg leuk. Neem nou een simpele spijkerbroek met een leuk bedrukt t-shirt en een gaaf jasje erop. Hop, een paar Vans eronder en je bent good to go! Vans hoeven helemaal niet zo’n skate-imago te hebben.
Wisten jullie trouwens dat Vans ‘de wortel van het antwoord’ betekent? De V staat namelijk voor    (wortel) en ans voor answer (antwoord). Grappig hè?

bron foto’s
Zoals je hierboven kunt zien, kunnen Vans schoenen heel leuk staan onder een jurkje (of rokje natuurlijk) of een kort broekje. Als je je outfit dan combineert met wat schattige accessoires, dan is heel het ‘skate-gehalte’ absoluut niet meer te zien. Ik vind zelfs de look met high-waisted shorts en Vans een beetje jaren ’50 stijl!

Ik vind het zelf ook erg leuk om Vans te combineren met een skinny jeans. Staat lekker stoer, maar ook vrouwelijk!
Ik heb zelf twee paar Vans: grijze en donkerblauwe.



Dit zijn de Authentic Vans! Ik heb deze sinds vorige zomer en ik ben er nog steeds heel blij mee! Ik vind dat de Vans een mooie kleur grijs hebben.



Deze Vans Authentic Lo Pro heb ik in de lente van 2011 gekocht. Dit is een wat smallere schoen, wat niet misstaat bij mijn grote voeten (ik heb maat 41). Donkerblauw is trouwens een kleur die overal leuk bij staat! Ook onder een spijkerbroek.

Wat vind jij van Vans? Is het absoluut jouw ding of juist helemaal niet? Of hou je misschien van andere soort sneakers?
xoxo Tedje

Tags: , , ,

26 responses to “Shoes: VANS”

  1. Eline says :

    Ik vind Vans erg leuk, maar ook best duur… & waar ik woon ook niet makkelijk te krijgen :(

  2. annassophiabeautyblog says :

    Vans is echt niks voor mij…

  3. MissEvie.nl says :

    Ik vind ze wel grappig! Lekker voor op een ‘chille’ dag :-)

  4. debora says :

    ik vind ze helemaal geweldig !

  5. Lonneke says :

    ik vind ze erg leuk !

  6. Maureen says :

    Ik heb ze zelf ook, vind ze erg leuk, en lopen ook erg fijn! (: Ze zijn ook goedkoper dan all stars. Liefs.

  7. iwishthaticouldstopthiswishing says :

    Leuk! Ik heb ze nooit gekocht omdat ik bang was dat ze snel kapot gingen (een beetje zoals Converse), maar die jij al bijna een jaar hebt zien er nog best prima uit! Wie weet koop ik nog wel een keer een paar, ik vind ze wel leuk. :)

  8. Esmay says :

    Ik vind Vans tof! Vooral met een dikke zool!
    Ik vind Vans in combinatie met een panty en jurkje ofzo vind ik écht superleuk. Maar iedereen loopt al met Vans en dan heb ik zoiets van: NEH. Omdat iedereen er al mee loopt, snapje haha!

  9. Maaike says :

    Vans lopen heeeeerlijk, heb ook 2paar.
    Het is maar net hoe je het combineert om zo’n imago neer te zetten.
    Ze worden door veel mensen gedragen, wat soms jammer is, maar dat is met alles zo. Maar sommige vans zijn weer heel apart en dus exclusiever.
    Ik vind ze leuk :)

  10. Marijke says :

    I love ‘em. Droeg ze zo’n 3/4 jaar geleden al, en vind ’t stiekem wel een beetje jammer dat je tegenwoordig iedereen er wel mee ziet lopen. Maar ze blijven leuk, als ik weer een paar haal ga ik denk ik eens voor een knal kleurtje!

  11. MacBlogster says :

    Ik vind VANS best cool, afhankelijk van het motiefje en de outfit die je erbij draagt. Ik heb tot op heden geen paar gekocht, maar dit staat ook op mijn wish list :-)

  12. trashfashionistasabine says :

    Ik vind ze leuk in gecombineerd met dat witte jurkje in de eerste afbeelding! Dan is het inderdaad ook totaal niet skate. Ik heb zelf geen Vans, want ik houd heel erg van All Stars en als ik dan nieuwe sneakers wilde kopen werden het altijd All Stars. Maar misschien dat ik er deze lente toch aan ga geloven..

    • teddlicious says :

      Nou, dat had ik nou ook altijd! Ik heb ik weet niet hoeveel jaren op All Stars gelopen en vorig jaar ben ik Vans gaan kopen. Ik ben helemaal om! (ik draag mijn All Stars natuurlijk nog wel!)

  13. Julie says :

    Ik durf ze eigenlijk nooit te kopen, omdat ik al grote voeten heb. Die dikke hoge zolen, maken het allemaal niet extra flatteus voor mij. Ik heb vroeger altijd geschreeuwd dat ik NOOIT All stars ging dragen en die zijn ondertussen ook al overleden. Dus, wie weet loop ik volgende week wel met lekker frisse vansjes aan mijn voeten!

    kus

    • teddlicious says :

      Ik heb ook grote voeten, maat 41. Redelijk maat BOOT dus. Ik zou gewoon lekker naar de winkel gaan en een aantal verschillende modellen passen. Ik heb ook een paar met dikke zolen en eentje met hele dunne zolen! Succes :) xxxx

      • Julie says :

        Ja, dat moet ik maar eens gaan doen! Mijn voeten worden er toch niet kleiner op, bedankt voor de tip! xx

Geef een reactie

