Tag: Als ik een … was, dan was ik ….

Er gaat weer een leuke tag rond in blogland, en ik besloot hem over te nemen! Bij deze tag gaat het erom dat je je ‘verplaatst’ in bepaalde voorwerpen, dieren, maanden enzovoorts. Een beetje fantasie heb je dus wel nodig! Ben je benieuwd geworden? Klik dan gauw verder. 

Als ik een maand was, dan was ik juli.
Ik ben in juli geboren en ik hou van de zomer, daarom!
Als ik een dag was, dan was ik zondag.
Heerlijk, een lazy sunday. Uitslapen, beetje huiswerk maken, je favoriete series kijken, bloggen. Perfect!
Als ik een tijdstip was, dan was ik 14.00 uur.
Ik ben niet echt een ochtendmens, en ik merk dat ik ’s middags dan ook het effectiefst en het actiefst ben.
Als ik een planeet was, dan was ik Pluto.
Omdat Pluto de hond is uit Mickey Mouse, en omdat ik het gewoon een grappige naam vind.

Als ik een dier was, dan was ik een klein katje.
Ik ben gek op kleine beestjes, vooral kleine katjes. Wat zijn die lief! Het lijkt me heerlijk om heel de dag een beetje te spelen, een beetje eten en heel veel slapen.
Als ik een richting was, dan was ik zuid.
Ik woon in het zuiden van Nederland en in het zuiden is het vaak lekker warm (denk aan Spanje!)
Als ik een meubelstuk was, dan was ik hoekbank.
Lekker comfy met veel kussens.

Als ik een vloeistof was, dan was ik Coca-Cola.
Een heerlijk groot glas Coca-Cola, koud met heeeel veel prik. Heerlijk!

Als ik een boom was, dan was ik een Japanse sierkers.
Wat een prachtige boom is dit! Met mooie roze bloemen erin.
Als ik een gereedschap was, dan was ik een pincet.
Superhandig om je wenkbrauwen mee te epileren, maar ook om splinters te verwijderen!
Als ik een bloem was, dan was ik een lelie.
Een prachtige bloem!
Als ik een weersoort was, dan was ik een wolk.
Dan zou ik zorgen dat er alleen maar wolken waren op plekken waar niemand woont. Dan kan iedereen genieten van de zon, slim he?
Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een vleugel.
Een prachtig instrument met gevoelige snaren.
Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik de lach.
Do I need to say more? De wereld is zoveel leuker als je lacht!
Als ik een kleur was, dan was ik oceaanblauw.
De helderblauwe kleur van de oceaan, prachtig. Daar kan ik echt uren naar kijken.
Als ik een emotie was, dan was ik blijdschap.
Ja, het is toch allemaal veel leuker als je blij bent? Niemand zit te wachten op een chagrijnige kop, right?

Als ik een soort fruit was, dan was ik een watermeloen.
Hmm het allerlekkerste fruit dat er bestaat!
Als ik een geluid was, dan was ik het vrolijke gemiauw van een kat.
Miauw miaaaaauw miauw miauw. Niet zeurend, maar heel lief :)
Als ik een element was, dan was ik lucht.
De lucht kan zo mooi helderblauw zijn. En ik zou ook wel eens willen vliegen.
Als ik eten was, dan was ik een zak Lays naturel chips. Of carpaccio salade. Je kunt me ’s nachts wakker maken voor carpaccio, en Lays naturel chips, ja dat is gewoon heerlijk.

Als ik een auto was, dan was ik een Mini Cooper.
Dit is echt zo’n leuk autootje! Het liefst zou ik er een willen in een crème kleur, of oceaanblauw! Of rood, ook goed.

Als ik een plek was, dan was ik het strand bij een helderblauwe zee.
Ik hou van het geluid van de zee, van de geur van het strand (overal zonnebrandcrème en zoete drankjes), en het zien van de golven die op het strand neerslaan.
Als ik een stof was, dan was ik katoen.
Het prikt niet en het zit lekker. Ik kan absoluut niet tegen jeukende stoffen zoals wol of iets dergelijks.
Als ik een smaak was, dan was ik hartig.
Ik zat te twijfelen tussen zoet en hartig, maar ik ben toch meer een persoon met een hartige smaak. Ik ben ook een zoetekauw hoor, het ligt er maar net aan waar ik zin in heb.

Als ik een voorwerp was, dan was ik een camera.
Dat lijkt me super leuk, dan ben jij als het ware ‘de herinnering’ van een persoon. Ik vind foto’s erg belangrijk, foto’s zijn mooie herinneringen aan je leven.
Als ik een lichaamsdeel was, dan was ik een oog.
Ik zou niet weten welk ander lichaamsdeel ik zou zijn. Met een oog zie je alles. Ogen zijn belangrijk in het gezicht van een persoon, het geeft weer hoe de persoon zich voelt, dat kun je zien aan zijn of haar ogen.
Als ik een liedje was, dan was ik een vrolijk zumba liedje.
Als ik zumba liedjes hoor, krijg ik gelijk zin in de zomer en krijg ik zin om te dansen.

Als ik een paar schoenen was, dan was ik een paar zomerse sandaaltjes.
Is het nu al duidelijk geworden dat ik van de zomer hou? 

Voel je vrij om deze tag over te nemen! 

Liefs van Tedje

13 responses to “Tag: Als ik een … was, dan was ik ….”

  1. Charile says :

    Leuke tag! En leuk beantwoord :)
    x

  2. glasmetwater says :

    Geweldige Tag, ik ga hem zeker overnemen :)

  3. Yara says :

    Ik ga hem ook overnemen, wat een leuke tag!

  4. Ariane says :

    Wat leuk dat je hem ook hebt gedaan, ik wilde hem ook al overnemen!

  5. axelleeee says :

    heel leuke tag ! :D

  6. Daphne says :

    Hij is erg leuk! Ik ga hem denk ik overnemen! X

  7. annouska says :

    Wat een leuke tag waar je echt even over na moet denken, zeker bij sommige denk ik..

  8. Estrella says :

    Hele leuke tag. die foto van dat katje is trouwens heel schattig!

Geef een reactie

