Valentijnsdag, wat geef je cadeau?


Het is weer bijna zover, 14 februari, ofwel de meest romantische dag van het jaar: Valentijnsdag. Heel veel mensen vinden Valentijnsdag een té commercieel feest, wat in principe ook wel zo is. Waarom zou je alleen op 14 februari lieve dingen doen of geven aan je geliefde? Toch vind ik Valentijnsdag een speciale dag. Het heeft wel iets. Wil jij graag iets aan je geliefde geven, maar weet je niet precies wat? Ik heb een aantal ideeën voor je op een rijtje gezet.



100 reasons why I love you. Maak 100 briefjes met op elk briefje één reden waarom jij van je geliefde houdt. Vouw alle briefjes doormidden en plak ze vast met een heel klein stukje plakband. Stop daarna alle briefjes in een mooi doosje of potje.  Dit is ongeveer het persoonlijkste cadeau dat je aan je vriend of vriendin natuurlijk, kunt geven. Ook budgetproof trouwens!

– Bak cupcakes of een taart! Schrijf er met mooie sierlijke letters iets liefs op en maak met marsepein en kleurstof kleine hartjes om erop te plakken.
Parfum. Veel mensen vinden dit ‘afgezaagd’ maar ik vind dit juist heel leuk om te geven. Je kunt niet zomaar aan iedereen een geurtje geven, want geuren zijn erg persoonlijk. Weet jij welk geurtje je vriend lekker vindt?
Kussensloop. Huh, kussensloop? Dat zul je nu vast denken. Ja, een kussensloop! Op deze site vind je ontzettend veel leuke kussenslopen met mooie gedichten erop. Romantisch én praktisch, wat wil je nog meer?

– Een pot vol met hartjessnoepjes. Hoe romantisch is dat? Je kunt ervoor kiezen om nog een cadeautje in de pot erbij te doen, zoals kaartjes voor de bioscoop.

Chocoladetelegram.  Via onder andere deze site kun je een eigen gemaakte chocoladetelegram verzenden. Een romantisch cadeau, en ook nog eens lekker! (Als je naderhand bij hem bent, pak je stiekem chocolaatjes haha)
Foto’s. Het is altijd leuk om foto’s cadeau te doen en te krijgen. Print de leukste foto van jullie samen uit, of van jou alleen, en stop die in een leuk lijstje. Als je creatief bent aangelegd, kun je ook een collage maken van foto’s.

Ik hoop dat jullie hier inspiratie uit op kunnen doen! 

Liefs van Tedje

Tags: , ,

14 responses to “Valentijnsdag, wat geef je cadeau?”

  1. charile says :

    Super leuk artikel!

  2. Yolandeyolandeschyns says :

    Die hartjes met die geschreven tekstjes zijn super lief. Ik weet alleen niet of mijn man dat gaat waarderen, of ik er de tijd voor heb en bovendien heb ik lelijk handschrift. Maar zo leuk om dit te krijgen (maar ben hier eigenlijk te oud voor!). Ik ga eten 14 feb met mijn liefje in mooi, nieuw restaurant in Bussum.
    Dat vind ik mooi cadeau.

  3. beautyforgirls says :

    Wat een leuke ideeën.
    Liefs, xxx

  4. Sophie says :

    Leuke post! Ik ga zelf in ieder geval iets voor mijn vriend bakken, alleen moet ik hem wel het huis uit krijgen want hij werkt thuis.. verder weet ik het nog niet, ik ga volgende week de stad in en hopelijk vind ik iets! :D

  5. Estrella says :

    Leuke tips! Mijn crush kan ik niet echt iets geven, maar ik ga wel een zelfgemaakte typografie (mooie quote op een mooie manier weergegeven op een foto) sturen via de mail.

  6. Evelyne Fierens (@colourblogs) says :

    Ik ga gezellig met vriendlief eten in de Italiaan waar we onze eerste “date” doorbrachten en dus vele herinneringen hangen.
    We zijn nu 2 maand samen, niet lang i know maar je moet ergens beginnen he! ;) En we zijn beide tegen het commercieële overdreven -gedoe van valentijn.
    Dus koos ik voor mij vriendje om foto’s af te laten drukken en een fotoalbum te kopen om deze foto’s van ons beide van waar we samen zijn geweest en wat we samen hebben gedaan, in te plakken en steeds een herinnering bij te schrijven, en wanneer het boek vol is, er een echt boekje van te maken.
    Dat leek me leuker als een teddybeer met een hartje ‘iloveyou’ vast…

    Van mijn liefje krijg ik 2 Chanel-lakjes die ik zelf mocht kiezen, haha…
    Hoezo beautyaddict? :D

  7. salwavandergaag says :

    Super leuk! Weet je ook toevallig wat je moet doen als je net een maand aan het daten bent?? hahaha

  8. salwavandergaag says :

    Ik heb wel een x die 100 redenen gedaan! Maar gewoon uitgetypt hoor haha ietsje minder werk!

  9. Sandra says :

    Een chocoladetelegram is zeker iets voor mij :)

Geef een reactie

